De website van je leven.

Ja, ja. Eerst zien dan geloven!

Leestijd: 3 minuten x bewaard als favoriet
Irene Schoemakers

Het is nogal wat als je maandelijks een flinke dot geld moet wegbrengen voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering, en dan maar moet hopen dat je hier iets van terugziet op het moment dat je uitvalt. Het zal wel weer zo zijn dat jouw aandoening net niet binnen de voorwaarden valt, of dat je toch niet het bedrag krijgt uitgekeerd dat je had afgesproken met de verzekeraar. 

Die polissen zijn tenslotte zo verwarrend dat de aanbieder ervan zich er altijd wel weer uit weet te draaien. Veel ondernemers denken zo. En niet verwonderlijk. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, zo wordt wel gezegd. De financiële crisis heeft het vertrouwen van mensen in financiële aanbieders flink geschaad, en velen hebben dat wantrouwen nog niet losgelaten.

Meer transparantie, meer vertrouwen

Maar dat is wél jammer. En allang niet meer terecht. We zitten met onze gevoelens van wantrouwen wat dat betreft nog een beetje in de tijd van vóór de financiële crisis. In een tijd dat voorwaarden en afspraken vaak in nevelen waren gehuld, de kleine lettertjes onleesbaar waren, en het voor een gemiddelde leek totaal onmogelijk was om polisvoorwaarden te begrijpen. 

Tijden zijn gelukkig veranderd. De financiële crisis heeft alle ondernemers – ook de verzekeraars - behoorlijk wakker geschud. Klanten eisen meer dan ooit transparantie en eerlijkheid en bedrijven die hier niet aan meedoen, worden op social media genadeloos afgestraft. We leven vandaag de dag immers in een wereld waarin niets geheim of verborgen kan blijven. Word je onheus bejegend door een bedrijf? Dan weet binnen enkele minuten de hele wereld dat. 

En dus hebben financiële dienstverleners de afgelopen jaren hard gewerkt om hun producten transparant, helder en begrijpelijk te maken. Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is daarmee allang niet meer een ingewikkeld en complex product, maar een transparant middel dat jou financieel helpt als jij uitvalt. Eentje waarvan jij zelf invloed hebt op de voorwaarden, eentje die je flexibel kunt inzetten zoals jij dat wilt, en eentje – ja, ik zeg het toch maar - waarop je kunt vertrouwen.’

Weten wat je aan een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) hebt?

Bekijk verhalen van andere ondernemers die een beroep moesten doen op hun AOV.

 
Laad volgende
De website van je leven gaat over jouw leven. Wij willen 17 miljoen Nederlanders helpen meer grip te krijgen op hun financiën. Hen te helpen zelf keuzes te maken. Van verzekerd naar zelfverzekerd. Onze overtuiging is dat organisaties een actieve maatschappelijke rol moeten nemen. Om de dialoog aan te gaan. Te luisteren en te handelen. Jou te helpen met inzichten en feiten. We streven naar transparantie; voor onze eigen organisatie én voor de samenleving. Ook als dat ongemakkelijk is. Daarom hebben wij de Website van je leven ontwikkeld.